ΑΤΜ




Ηλίας Παπανικολάου, υπάλληλος υπουργείου οικονομικών.
"Μου ανέθεσαν την αρχική διερεύνηση. Εγώ προειδοποίησα. Μπορείτε να το διαβάσετε στις αναφορές που έστελνα. Δεν εχω κάτι άλλο να πω. Θα προτιμήσω να μείνω στις αναφορές. Είμαι καλυμμένος"
Μαρίκα Τζίφα, συνταξιούχος.
"Είχα πάει να βγάλω τη σύνταξη στο μηχάνημα και έτσι έλεγα μέσα μου κάνε Παναίαμ να βγάλει πέντε χιλιάρικα να δώσω και στα γκόνια μου να χαρούν και αυτά. Και πως κάνω έτσι και το πατάω και μου βγάζει χιλιάδες ευρώ. Σταυροκοπιέμαι, τα βάζω μέσα στη τσάντα, με κοιτάει ο κόσμος, φωνάζω την κοπέλα μην έγινε κανα λάθος και μου λέει οτι δεν ειναι απο το λογαριασμό μου. Κάνει έτσι ένας άλλος και του βγάζει και αυτουνου 500 χιλιάδες ευρώ. Αρχινάνε όλοι και βγάζουνε λεφτά και δεν τελειώνουν και ούτε ξέρουν απο που έρχονται."
Ηρακλής Καραγιάννης, τεχνικός ΑΤΜ.
"Με φώναξαν να ελέγξω το ΑΤΜ της τράπεζας ΧΧΧ. Δεν βρήκα κάποια βλάβη. Το ΑΤΜ δεν ηταν καν συνδεδεμένο στο δίκτυο. Ηταν θαύμα, παράδοξο. Το ΑΤΜ ηταν σαν να τύπωνε ευρώ απο το πουθενά. Και ηταν κανονικά χαρτονομίσματα. Δεν υπήρχε εξήγηση. Ξαναβρήκα την πίστη μου. Δεν μπορούσα να το καταλάβω πως γινόταν."
Το ΑΤΜ της τράπεζας ΧΧΧ αντιμετωπίστηκε σαν επιστημονικό παράδοξο. Η εκκλησία της Ελλάδας το ανακήρυξε θαύμα. Η λειτουργία του ηταν απλή: έβαζες μια κάρτα, μια οποιαδήποτε κάρτα, ταυτότητα, οτιδήποτε και σου έβγαζε 500.000 ευρώ σε χαρτονομίσματα των 500 ευρώ. Το περίεργο αυτο φαινόμενο συνέβαινε μια και μοναδικη φορά για κάθε πολίτη. Η ελληνική κυβέρνηση εκμεταλλεύτηκε αυτο το γεγονός, έβαλε ένοπλους φρουρούς στο ΑΤΜ και ο χώρος γρήγορα μετατράπηκε σε κανονικό προσκύνημα. Όλος ο κόσμος μίλαγε για το οικονομικό θαύμα της Ελλάδας. Επιστήμονες κλήθηκαν να διερευνήσουν το φαινόμενο αλλά καμία εξήγηση δε βρέθηκε.
Δημήτρης Ιακώβου, δημοσιογράφος.
"Ο κόσμος είχε τρελαθεί. Σε μια στιγμή όλοι ήμασταν πλούσιοι. Η κατάσταση ξέφυγε. Θυμάμαι τις φωτογραφίες που κυκλοφόρησαν με τον υπουργό αγροτικής ανάπτυξης να σνιφάρει κόκα πάνω στο γιοτ, στο στήθος της ΧΧΧ. Διαπλοκή πολιτικής και media ε; Όλοι ένοιωσαν θεοί. Πράγματοποιησαν τα πιο τρελά τους όνειρα. Δεν ξέρω τι ακριβώς συνέβαινε. Ηταν σαν όνειρο. Έγιναν πολλοί λάθος χειρισμοί. Πιστεύω οτι ούτε ένα ευρώ δεν πήγε στην ανάπτυξη η ... τι το ψάχνεις. Οι πιο πολλοί τα έκαναν τζιπ. Χιλιάδες Ναβάρα στους δρόμους."
Collin Jacobs, οικονομικός αναλυτής, F.T.
"Υπήρξε άμεση υποτίμηση του Ευρώ. Παρ' ολα αυτά το φαινόμενο ηταν τόσο ξαφνικό και απροσδόκητο που οι αγορές το άντεξαν. Περίμενα κατάρρευση. Είχαμε σοβαρά θέματα, οι δείκτες ανεβοκατέβαιναν σαν τρελοί. Δεν μπορούσες να κανείς και πολλά πράγματα. Εντελώς απρόβλεπτη κατάσταση."
Νίκος Παπαδόπουλος, μαθητής.
"Νταξ οι τιμές μετά απο λίγο δεν είχαν νόημα. Όλοι γιολάραμε. Πρώτοι πρώτοι οι καθηγητές παράτησαν τις δουλειές τους και μετα την κάναμε και οι μαθητές. Ήρθε ο καθηγητής μαθηματικών και μας έδειξε τα γεννητικά του όργανα. Είχε τρελαθεί ο ψηλός. Και οι γονιός μου τα παράτησαν, τέρμα η δουλειά, τέρμα ολα. Ηταν και καλοκαίρι, για πάντα διακοπές."
Παναγιώτης Νικολόπουλος, συνοριοφύλακας.
"Ημουν ο πρώτος που το αντιλήφθηκε. Ηταν ένα κονβόι απο φορτηγά. 18 νταλίκες με συρόμενα. Έφτασαν στα σύνορα γύρω στις έξι το πρωί. Φιμέ τζάμια, γερμανικές πινακίδες. Τους είπα να ανοίξουν την πόρτα. Άνοιξε το τζαμάκι του συνοδηγού."
Τάσος Κουβάρης, συνοριοφύλακας.
"Ειδα το Παναγιώτη να μιλάει με τον συνοδηγό της νταλίκας. Ηταν κίτρινος. Ήρθε προς το μέρος μου. Των ρώτησα ποιος είναι. Μου είπε οτι ειναι ο Βόλφγκανγκ Σόιμπλε. Δεν τον πίστεψα. Τον ρώτησα τι ακριβώς κουβαλάνε οι νταλίκες. Μου απάντησε:
Τον λογαριασμό."
Η παράθεση των μαρτυριών ειναι συνοπτική. Για επιπλέον μαρτυρίες ανατρέξτε στο παράρτημα 2.1.
cir Admin

Κοινωνιολόγος, marketeer, και διάφορα άλλα. Φτιάχνω μικρές ιστορίες και άρθρα based on 100% true events ή κάπου εκεί.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου